maxresdefault-10 Vijesti

Pozdrav iz Austrije


U Domu kulture u Pljevljima Muzički centar Crne Gore  u saradnji sa ambasadom Austrije u Podgorici održao je koncert pod nazivom “Pozdrav iz Austrije”. Svojevrsnu verziju Bečkog novogodišnjeg koncerta ovaj centar organizuje već  devetu godinu za redom.

Pod dirigentskom palicom austijskog dirigenta Uve Tajmera, maestra bečke narodne opere I njenog Balskog orkestra Crnogorski simfonijski orkestar je izveo popularne numere.

Uve Tajmer je stekao osnove svog muzičkog znanja kao član Hora bečkih dječaka, čiji je kasnije bio I jedan od dirigenata. Završio je dirigovanje na Bečkoj muzičkoj akademiji u klasi čuvenog profesora Hansa Svarovskog. Od 1975. godine  angažovan je u Bečkoj narodnoj operi kao šef operskog studija I dirigent. Sarađivao je s operskim kućama širom Evrope. Tajmer je dirigent Bečkog operskog balskog orkestra I Bečkog klasičnog simfonijskog orkestra od 1983. godine. Uva Tajmer uspješno sarađuje  s Crnogorskim simfonijskim orkestrom od 2011. godine.

Arijama, valcerima, polkama I marševima sinfoničari su dočarali raskošni sjaj plesnih dvorana I teatarskih scena Beča, Pariza i ostalih operetskih centara  19. i 20. vijeka.

Na repertoaru su bila djela autora kao što su  Žak Ofenbah, autor francuske operete i hroničar karikaturalnog  naličja Drugog carstva. Jedan od najistaknutijih predstavnika zlatnog doba bečke operete je Franc Fon Supe koji je napisao preko trideset ovakvih ostvarenja. Kralj valcera Johan Štraus II proslavio se pišući valcere i polke koje su se izvodile  od Rusije do SAD-a. Mađarski kompozitor Franz Lehar stupio je na operetsku scenu u trenutku kada je izgledalo da je žanr operete na izdisaju. Lehar se svojim poslednjim I najambicioznijim ostvarenjem – Đuditom, napisanom za veliki orkerstarski sastav u velikoj mjeri približava žanru opere.  Mađarski kompozitor Imre Kalman je jedan od osnivača srebrne ere operete. Bio je poznat po fuziji bečkog valcera I mađarskog čardaša. U opereti “Venera u svili” austrijskog kompozitora Roberta Štolca istaknuta je uloga romskog violiniste a mjesto radnje smješteno je u Mađarskoj.  Repertoar zlatnog I srebrnog doba  operete ne gubi na aktuelnosti ni dan danas. Popularnost  valcera, polki i marševa je sveprisutna širom svijeta, pa i savremeni umjetnici komponuju inspirisani ovim plesnim formama. Jedan od njih bio je I Volfgang Jelinek.

Sopranistkinja mađarsko-austrijska solistkinja Brigita Šimon tumačila je sopranske arije iz Hofmanovih priča “Carevića”, “Venere u svili” i “Đudite”.  Operska zvijezda u usponu saradnju sa Crnogorskim simfonijskim orkestrom  ocijenila je kao izvanrednu.

Gost koncertmajstor je bio mađarski violinista Nandor Sederkenji.

Vraćajući orkestar u nekoliko navrata na bis pljevaljska publika je uživala u muzici iz takozvanog zlatnog i srebrnog doba operete.

Organizator koncerta je bila Opština Pljevlja  i Sekretarijat za društvene djelatnosti.

Mirjana Sandić učesnica projekta „Informacije bez prepreka“ koji finansira ZZZ CG


NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove autora komentara, a ne stavove PV portal-a. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo da određene komentare obrišemo bez najave i objašnjenja.

Leave a Comment

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>