kako da se rashlagimo Život

Kako se najbolje rashladiti



 

Tokom ljetnjih i vrućih dana i visoke temperature vazduha teško se razhladiti

U normalnim uslovima tejelo se rashlađuje znojenjem, ali ako kada je i vlažnost vazduha velika, znojenje nije dovoljno pa se ljudi pomažu različitim trikovima poput hladne vode, spavanja na svilenoj posteljini, konzumiranja voća i začina.

Ljeti je najbolje spavati na tankoj svilenoj posteljini koja koži omogućava da diše, a pošto ima prirodna  svojstva, odličan je izbor za sve koji imaju problem s osipom od vrućine.

Takođe, preporučuje se spavanje u prizemlju zato što se vrući vazduh diže, dok se hladan zadržava uz tlo.

U ljetnjim danima pomaže i vlažan peškir ohlađen u frižideru, koga je poželjno staviti na kritične tačke kao što su vrat, koljena i stopala.

Stručnjaci ukazuju da tokom leta modne detalje treba birati oprezno, jer se metalne narukvice i ogrlice lako zagrijevaju, a potom tu toplinu tejelo apsorbuje i teško se hladi.

Što se tiče ishrane, hranu treba uključiti začine, jer konzumiranje začinjene hrane rashlađuje. Čili papričica i kari naime podstiču znojenje, a znoj koji isparava, hladi organizam.

Ljeti se takođe preporučuje konzumiranje više manjih obroka na dan zato što preterivanje s hranom podstiče zagrijevanje tejela.

Iako je sladoled poslastica koje se povezuje s ljetom, isti efekt ima jogurt, koji sadrži 85 odsto vode i u trenu rashlađuje organizam, a pomaže i voće s visokim postotkom vode kao što su lubenica ili ananas.

Dnevna doza vitamina štiti tejelo od opekotina, a u tome pomažu vitamini C i E koji sprečavaju oštećenje na koži, a njima su bogati  bobičasto voće, avokado i orašasti plodovi.

Pripremila: Ljiljana Čepić učesnicaprojekta“ Povezimo se informisanjem koji reazijeNVO“ Paradoks“u partnerstvu sa NVO“ Informativni centar Pljevlja“podržan kroz program grant šema Zavod za zapošljavanje Crne Gore