Taxi cab sign Vijesti

„Navesti čitav član Zakona a ne vaditi iz konteksta“



Reagovanje na tekst „Nelogično tumačenje zakona“ preuzetog sa www.dan.co.me

Poštovani čitaoci pošto se tekst tiče i dijela mog posla a u interesu informisanja javnosti želim da pojasnim  neke stvari.

Radim kao inspektor za drumski saobraćaj i bavim se upravo ovom problematikom.

Pravnici mogu da tumače zakone ovako ili onako ali se oni primjenjuju onako kako piše. Poznato  je i to da je dozvoljeno sve ono što zakonom nije zabranjeno.U dijelu gdje  je autor teksta citirao Zakon o prevozu u drumskom saobracaju trebalo je ,opet radi jasnoće i informisanosti javnosti, navesti čitav član Zakona  a ne vaditi iz konteksta. Taj član glasi ovako:

Član  63

Auto-taksi prevoz se obavlja na osnovu licence  koju izdaje nadležni organ jedinice lokalne samouprave.

Auto-taksi prevoz obavlja se isključivo unutar i sa područja jedinice lokalne samouprave koja je izdala licencu. Nije dozvoljeno primati na prevoz  putnike izvan tog područja.  

Zabranjeno je obavljanje linijskog prevoza putnika auto-taksi vozilom i korišćenje autobuskih stanica i autobuskih stajališta.

Bliže uslove, organizaciju i način obavljanja auto-taksi prevoza utvrdjuje jedinica lokalne samouprave. 

Da li je u ovom slučaju to zabranjeno ostavljam objektivnim čitaocima na procjenu. Uvažena gospoda koja su na sva zvona udarila kako ih inspekcija, iz ovog ili onog razloga, progoni treba da znaju da oni pored toga što  vraćaju putnike iz drugih gradova (neki to rade i po 10 godina) prave i prekršaj koji se odnosi na obavljanje linijskog saobraćaja koji je takođe zabranjeno obavljati taksi vozilom, kako i stoji u navedenom članu zakona. Iz iskustva, i informacija koje imam, pouzdano znam da se isti putnici ni u 30% slučajeva ne vrate isti dan iz grada gdjee ih je taksista odvezao već se vrate drugi. Ako neki taksista polazi  npr.u Podgoricu svaki dan u 13.oo časova  i  se vraća sjutradan ujutro pošto prespava u Podgorici može li sa sigurnošću tvrditi da stalno svi njegovi putnici koje je odvezao spavaju u Podgorici pa ih on naredni dan vraća i  tako svaki dan.Taksisti koji se bave ovim poslom na ovaj način pokušavaju da zloupotrebe tumačenje zakona iz uskog ličnog interesa. Kako da inspekor prilikom kontrole npr. popodne zna da su to isti putnici koji su otisli  tog jutra? Ako bi se zakon tako tumačio šta bi sprijecilo taksistu iz npr. Podgorice da dodje u Pljevlja, uzima putnike i vozi ih ispred redovne linije a onda jednostavno kaže da vraća iste koje je dovezao tog jutra?

Ovim poslom se u pravcu Podgorice, slovom i brojem, bave trojica legalnih taksista dok ostalih tj nelegalnih  ima 5 ili 6  što znači da nemaju nikakvu ispravu koja bi im omogućila legalan rad. Prema Beogradu to rade 2 legalna i 2 nelegalna  a prema Sarajevu  2 legalna i 3-4 nelegalna.

Ovakvim načinom rada ugrožavaju se i redovne međugradske autobuske linije i drugi gradski taksisti jer su ovi koji se time sad bave posao toliko razradili da ostali taksisti (kojih je znatan broj u gradu) nemaju nikakvu šansu da dobiju bar po neku voznju u drugi grad. Skoro svi polasci ovih taksista su neposredno ispred redovnih autobuskih linija i na taj način direktno im stvaraju nelojalnu konkurenciju. Neka se svako od čitalaca upita kako bi se osjecao da pored njegove prodavnice ili preduzeća za koje izmiruje sve potrebne poreze posluje, drugo koje ništa od toga ne plaća a pravi mu konkurenciju? Je li to pravedno?

Što se tiče navoda  da se progone nečiji članovi porodice to je potpuna besmislica ali pojedini taksisti sa licencom kada napune vozilo za koje im licenca važi u liniju ubacuju drugo za koje licencu nemaju i drže ga u rezervi kući a tim vozilom tada upravlja sin ili supruga. U tom slučaju i ta lica , bez obzira na odnos sa imaocem licence snose sve zakonske sankcije kao bilo koji drugi građanin.

U nastojanju taksista da izbjegnu inspekciju putnici se voze zaobilaznim i makadamskim putevima, čekaju po nekoliko sati da se inspekcija skloni, presjedaju po nekoliko puta vozeći se do Podgorice itd. Pored toga izlažu se riziku da budu ostavljeni na putu u trenutku kada se takav prevoznik isključuje iz saobraćaja što je neminovnost prije ili kasnije.

Za kraj da dodam da cilj ove kontrole na početku nijesu ni bili taksisti sa licencom kojima do sada niko nije ni kontrolisao koje putnike vraćaju vec prvenstveno nelegalni prevoznici ali kada je uočeno da se legalni taksisti koriste za „probijanje puta“ nelegalnim tj. idu ispred njih i javljaju im na kom se mjestu nalazi inspekcija, prevoze im putnike koje ovi iskrcaju par kilometara prije inspekcije, lica bez licence zovu da im povezu višak putnika. Kada se krenulo u potpunu primjenu zakona pa su i oni počeli da snose svoj dio odgovornosti.

Ovakav način prevoza putnika nije nikome u interesu, osim nekolicine taksista, koji se bave tim poslom, jer na ovaj način dolazi do slabljenja kvaliteta ili potpunog ukidanja  autobuskih prevoza u međugradskom saobraćaju pa će grad  na taj nacin, prije ili kasnije ostati bez autobuskog prevoza. Nakon toga možete zamisliti sliku prevoza, a ko i malo dalje pamti sjetiće se, da se na sličan nacin doprinijelo da bude uništen  “Prevoz Pljevlja”! Svi čitaoci treba da shvate da će autobuskih polazaka biti samo onda kad prevoznici, koji se time bave, procijene da od toga imaju profit, a ne zato što im je neko odredio kuda da voze i kojim pravcem. Kad se ti polasci ukinu ostaju nam samo taksisti… Da li će to odgovarati još nekome osim ovoj gospodi koja se  bavi tim poslom neka čitaoci sami procijene.

 

Hvala na razumijevanju i pažnji.

Goran Čavić, inspektor za drumski saobraćaj

 


71 comments on “„Navesti čitav član Zakona a ne vaditi iz konteksta“

  1. ĐED JOVO

    Pojavio se novi stručnjak za saobraćaj u opštini Pljevlja,imenom i prezimenom Brankica Mosurović,blago vama Pljevljaci ali će te se NAVOZATI.

  2. sandman

    Moj komentar je upućen svim roditeljima, i ja od njega nemam nikakvu korist, osim što Vas gospodo žulja da se priča o Vašim poslićima kako preko djece pare mlatite. A ako sumnjate provjerite sve navode pa se javite da prodiskutujemo.

    • zensko

      Ovde su zasnovani Vasi licni intresi „sandmen“,i Vase licno prepucavanje.
      To nije lijepo!
      Pozdrav!

  3. ĐED JOVO

    Gospodine „SANDMANe“,nemojte kriviti gospodina Čavića za djecu koja su putovala na podu autobusa u školu prirode,nemojte kriviti ni toga nazovimo gospodina BRADICU kako ga vi oslovljavate za te stvari samo treba kriviti roditelje od djece koja na takav način putuju.
    Ja sam bio prisutan i pri odlazku i pri povratku djece iz OŠ RISTAN PAVLOVIĆ u školu prirode.
    Ta djeca su po troje sjedela na dva mjesta,e možete zamisliti kakav je to komfor i udobnost bila na relaciji od oko 250 kilometara,dok su to njihovi roditelji sve posmatrali i odobravali,a troškovi uplaćenoga prevoza su vređeli četiri autobusa a ne dva.
    Prilikom povratka,ta ista djeca su čekala pet sati ispred hotela da bi dotični prevoznik došao po njih da ih vrati za Pljevlja.
    Ali fala bogu sva ta djeca imaju svoje roditelje koi se staraju i brinu o njima pa onda nema potrebe da se neko drugi sjekira i stara o njima.

    Sada bih malo odgovorijo gospođi ili gospođici Mosurović na nazovimo njen komentar ili razjašnjenje nama koi se ne razumijemo u saobraćaj i zakon o bezbjednosti saobraćaja.
    Vi gospođo ili gospođice Mosurović posjedujete toliko znanja o saobraćaju kao moja pokojna baba,a ona je jedino znala koje je boje autobus.
    Nemojte vi učiti gospodina Čavića a ni braniti (jer nemate od koga) jer je on i učan i stručan za poslove koe obavlja i on dobro zna koje su njegove nadležnosti.
    Kažete da ste tri godine proveli u saobraćaju,to vam vjerujem ali ste naj vjerovatnije bili ona treća rezervna stolica u kancelariji za saobraćaj ili u doba vladavine gospodina Gogića ili vladavine gospodina Vukovića.
    Moj savjet vi je da se ubuduće ne dotičete niti komentarišete ovakve stvari koje su za vas poštovana gospođo ili gospođice Španska sela.

    • Brankica Mosurovic

      U Vasim komentarima nisam primjetila neko posebno znanje iz oblasti saobracaja, da biste mogli da komentarisete bilo sta sto sam napisala. Ne krijem se iza kojekakvih imena kao sto vi to radite pa nagadjate ko je ko. Cinjenica je da postoji problem i da bi se trebao sto prije rijesiti, kako zbog prevoznika tako i zbog gradjana. Stoga bi bolje bilo da smislite neki pametan predlog, posto branite taksiste, nego sto drzite predavanja, g-dinu Cavicu i meni. Naravno ukoliko niste „jedan od taxi prevoznika“ :-)

  4. sandman

    Poštovani gospodine Čaviću,
    da li ste znali da su djeca iz škole „Salko Aljković“ prilikom odlaska u školu u prirodi ove godine sjedela na podu između sjedišta, jer gospodin Bradica nije mogao da napuni pored dva autobusa i kombi kojim je trebalo da ih preveze?
    Da li znate da prilikom otvaranja ponuda na tender za školu u prirodi u pomenutoj školi, uvijek prisustvuje g. Bradica, mijenja uslove iz ponude i uvijek dobija na tenderu?
    Da li znate da nas kod bradice voze penzioneri???
    Da li znate da svim zaposlenim uplaćuje porez i doprinose na minimalac i tako u velikoj mjeri oštećuje državu???

    I na kraju da kažem, da je moj komentar upućen i roditeljima čija su djeca đaci, da znaju da oni snose i troškove dnevnica nastavnom osoblju prilikom odlaska na izlete itd. mada to treba da snosi ministarstvo prosvjete. Da oni snose i troškove raznih ugradnji, tako da djeca iz Rožaja putuju na izlet na Žabljak po cijeni od 9 eura, a djeca iz Pljevalja za 12 eura.
    Ako primjenjujete zakon budite dosledni, jer više je Bradica oštetio državu nego svi taksisti zajedno.
    Pozdrav!

    • Lol.R

      Gospodine“ sandman“,ili sveznalice svejedno ovde je tema divlji taksisti.Molimo Vas resavajte svoje licne stavari nekim drugim putem ,ne ovako !

    • emir

      „sandmen“-u bi zasmetao komarac koji leti a da od njega nema koristia!! xe xe xe xe tako da je smijesno pricati!
      Narode uzivajte u danu!

    • Lol.R

      Posto je moj komentar izbrisan,iz nepoznatog razloga opet cu reci Gdine „sandmen“ ovo je komentarisanje na temu o „nelegalnim prevoznicima,taksistima“ i molim Vas da licne prepirke resavate na drugo mjesto!
      Hvala!

  5. Brankica Mosurovic

    Pratim komentare od dana pojavljivanja teksta na portalu. Posto sam radila u oblasti saobracaja 3 godine, upoznata sam sa problematikom kako taxi, tako i registrovanih prevoznika. Ovaj problem nije samo u Pljevljima, prisutan je i u drugim gradovima. Taxi prevoznici i medjumjesni prevoz (prevoz kombijima i mini-busevima na teritoriji Opstine Pljevlja) je u nadleznosti Opstinskog inspektora za drumski saobracaj g-dina Gorana Cavica, a linijski prevoz na teritoriji Crne Gore i medjunarodni linijski saobracaj prema Srbiji i BiH je u nadleznosti republicke saobracajne inspekcije. Tako da g-din Cavic ne moze da kontrolise domace prevoznike. Ko je u pravu, prosudite na osnovu izjave Glavnog republickog saobracajnog inspektora Zivaljevica da su na osnovu uvida u dokumentaciju na granicnom prelazu Rance utvrdili da je jedan taksista iz Pljevalja prevezao za godinu dana 850 putnika x 20 eura cijena karte, pa sami prosudite ko se bavi linijskim prevozom putnika. Moje misljenje je da ako sve rade po propisima i po zakonu kao sto tvrde, zasto taksisti ne voze sa vidno istaknutim oznakama taksija, svjetlecom reklamom i fluorescentnim naljepnicama. Niko se od njih nije bunio kad su placali kazne sto su vozili bez oznaka po 500 eura ???? A sto se tice domacih prevoznika,starosti vozila, tehnicke ispravnosti, vozaca, ulaganja u vozni park, ne bih komentarisala, da ne bih bila pristrasna. Nikome nije u interesu da mu se vozila kvare i da gubi stalne pitnike, ulazu koliko imaju finansijske mogucnosti. Za dobijanje licenci postoje strogi propisi, pa i ako im neko „progleda kroz prste“ kao je tvrdio jedan od komentatora, postoji stroga medjunarodna regulativa tako da ako ne ispunjavaju uslove ne bi mogli da udju ni u jednu evropsku zemlju. Npr. u Italiju mogu da udju vozila bez starosnog ogranicenja, bitno je da su tehnicki ispravna ali se zato naknada koju placaju odredjuje u skladu sa godinom proizvodnje autobusa. Mozda bi i Crna Gora trebala da uvede ovakav nacin placanja naknada, napunili bi brzo drzavni budzet.

  6. emir

    Ovaj komentar „pjevljaka“ je sve sto bih i ja rekao „ISTI TI TAKSISTI CE PRESTATI DA RADE KAD IM SE UKAZE PRILIKA DA ZARADE PARE NA NEKO LAKSE MJESTO,A LEGALNI PREVOZ CE SE UGASITI I ONDA CEMO MI GRADJANI BITI „MUCENICI“ KOJI CE POJAHATI MAGARCA KAD KRENU U SARAJEVO I PODGORICU I BEOGRAD! AKO TAJ ISTI MAGARAC NE KREPA PRIJE TOGA!“

  7. Marko

    @maska i @ pravda: ako vam se ne svidja taksijem,idite autobusom.a vi sto se potpisujete sa pravda-u slucaju da pricate istinu,vjerujte da onda niste naisli na „prave“ autobuse markotursa, posto tu liniju vjerovatno vozi Lasta ili neko sl. I sto neko pomenu, nek ponude slicnu uslugu, tj uslugu od vrata-do vrata i sa normalnim vozilima i sve ce biti ok… do tada nemaju pravo da se zale na „nelegalne“ taksiste, za koje se makar zna kako zaradjuju…

    pozdrav,toliko od mene

  8. vamPir

    edo-izvini je li te neko nesto pitao? da te nisam mozda licno uvrijedio na neki nacin? ne pricamo ovde o meni i tebi, tako da reci svoje misljenje na temu ako ga imas a da ti ga neko drugi ne napise, ako ne-pali….

  9. oko

    Taksisti ZAKON JE ZAKON, a vi cete kao da ga krsite i da vam niko nista ne moze.
    To vam je isto kao da ja imam prodavnicu i uredno sve placam drzavi ,imam radnike,imam svoje cijene koje su kao u drugim prodavnicama…i onda se pojavi neka „pamet“ i pocne da prodaje na ulici pastete i virsle i to daje povoljnije cijene i nosi musterijama do kuce kesu. Izvinite molim,budite realni,da li bi reagovali…vas posao propada,radite po propisu i neko vas minira na pogresan nacin, i vi kao se na kraju ljutite sto vas neko minira. Daj onda svi da napustimo legalne poslove i da se bavimo nelegalnim…lakse je znam ali ne moze
    Ljudi urazumite se malo…
    Ovo je moje misljenje,i smatram da ima ljudui u ovom gradu koji razmisljaju isto

  10. vamPir

    i ja bih takodje zamolio g-dina Cavica da kontrolisu rigoroznije sve autobuse,jer se najcesce njima voze studenti,da li ste svjesni da ako ovako sve ostane jos par godina,sa ovakvim autobusima, docice do neke tragedije, onda uopste nece biti bitno ko je kriv i ko je nelegalno vozio. Dakle-rigoroznije kontrole(bez korupcije) autobusa i mini-buseva, i onda cete imati moju punu podrsku da natjerate sve taksiste da voze legalno.

  11. vamPir

    Zabrinuti gradjanine,izasla ti je izjava u DAN-u…
    http://www.dan.co.me/?nivo=3&rubrika=Regioni&datum=2012-06-13&clanak=334941&naslov=%26%238222%3BMarkoturs%26%238221%3B%20radi%20po%20propisima
    ne brini,neces ostati bez hljeba,a ovo sto si prozivao ovog postenog covjeka nek ide na tvoj obraz… cisto da napomenem,da nemam nikakve veze sa njim i ne koristim njegove usluge,jer nemam potrebu,ali nadji neki drugi nacin da istjerujes pravdu sad kad vam odgovara,kad je pravda znacila finansijski gubitak za vas,drugacije ste onda jednom pricali…

  12. edo

    @taksista: šta li si ti po struci?
    ako nisi inžinjer informatike ne znam zašto koristiš kompijuter onda???
    ajde vozi časti ti,neka mlaćenja prazne slame…
    @kosta: u pravu si-ogorčeni taksisti…nikad zadovoljni i nikad ništa ne odgovara…

  13. kosta

    citam i ne vjerujem cime se bavi ovaj besposleni narod!!! tacno se vidi da u ovoj prepisci ucestvuju OGORCENI TAKSISTI,SUSPENDOVANI VOZACI POMENUTIH PREVOZNIKA,LJUDI KOJI GURAJU NOS U TUDJE STVARI (JER SU TOLIKO BESPOSLENI I NISTA NE RADE)!MOZDA BI SE OVDE JAVIO NEKO OD POMENUTIH VLASNIKA ALI OCITO NE ZNAJU DA KORISTE KOMPJUTER!
    SVAKA CAST INSPEKTORU KOJI JE NA LIJEP NACIN OBJASNIO KAKO FUNKCIONISE SISTEM ZAKONA I SVAKA CAST NA NJEGOVOM POTPISIVANJU ZA CLANAK KOJI JE NAPISAO.
    SMATRAM DA ZA OVO OBJAVLJIVANJE KOMENTARA ZNAJU SAMO ONI KOJI KUBURE SA OVOM PROBLEMATIKOM. OVO JE TAKAV SISTEM DA U GLAS SVI NESTA PRICATE A NIKO NISTA NE URADI.
    POMINJETE PREVOZNIK IN TURIST ,VOT TURIST,MARKOTURS,EXPRES,LEGALNE TAKSISTE:TI LJUDI SU REGISTROVANI I AKO SE NESTA RUZNO DESI ZNAMO DJE DA SE ZALIMO. SVE PO ZAKONU.
    BESPOSLENI NARODE RADITE NESTA I NE PRAVITE SE PAMETNI JER DA JESTE PAMETNI BILI BI NA NEKOM DRUGOM MJESTU A NE OVDE.

  14. Gradjanin

    Pa g-dine inspektore, sta cu ja ako uzmem taxi u PV i idem sa porodico primera radi u Bar, zbog smrtnog slucaja, i iz Bara se vracam istim vozilom sutradan, meni i porodici jeftinije, udobnije i brze, ali taksisti prijeti kazna zbog toga. Ili ako taxi vozilo iz Budve, vozi turiste u Hrvatsku , Dubrovnik takodje tamo noce i sutra se vracaju svi u Budvu, tamo ih niko ne dira i proganja. Jeli Zakon vazeci na cijeloj teritoriji Crne Gore, ili ga pojedinci tumace po svom nahodjenju, da ne kazem odokativno. Znam da ste ranije sluzbovali u MUP-u, ali odakle pravo vama da ispitujete putnike, da li je rodjak, prijatelj ili bilo ko, zar je to po Zakonu i pravilu sluzbe koju radite? I jos mnogo ima nedoumica oko svega, pa i to vase insistiranje da se pojedinci „legitimisu“ da bi ste vi odgovorili, ocito je to ostalo vam od prethodne sluzbe u navici, cim ste se upustili u komentare, treba i da odgovorite, naravno samo na pristojne.

    • Goran Cavic

      Postovani Gradjanine,
      ja ovo reagovanje nisam dao da bih pojedincima ovde objasnjavao zbog cega su kaznjeni kad oni to dobro znaju a jos manje da bih se pravdao zbog toga sto radim svoj posao. Cilj pisanja je bio da gradjani cuju i drugu stranu price pa im se ona dopala ili ne. Ako neko zeli da ja ovde objasnjavam njegov pojedinacni slucaj onda bi bilo elemenrtarno kulturno da se i on predstavi pa da onde pricamo jer gospodin nije rekao istinu. Kad kaze ime i prezime ja cu svim citaocima da pokazem koliko je on legalan prevoznik i da li ima licencu…
      Smatrao sam da ce, ako nista drugo, a ono bar moje predstavljanje i pisanje na ovakav nacin ovde doprinijeti da ljudi to cijene…

      Prilikom pisanja prekrsajnog naloga svaki subjekat nadzora ima mogucnost da odgovornost prihvati na licu mjesta i sam izvrsi uplatu kazne ili da o kazni trazi sudsko odlucivanje. Od 6 napisanih kazni do sada dvojica su zatrazila sudsko odlucivanje i obojica su i na sudu oglaseni krivim s tim sto su i na sudu priznali da prihvataju odgovornost kada su vidjeli da nisu u pravu.

      Niko zakon ne primjenjuje slijepo i bez dodira sa logikom i stvarnoscu.
      Inspektori odlicno znaju ko se bavi tim poslom a ko ne i naravno da taksista koji sporadicno poveze putnike do nekog grada i te vrati nece snositi odgovornost kao onaj ko svaki dan vozi u odredjenom pravcu pa otuda vraca uglavnom druge. Nemojte da karikiramo stvari…ja sam u tekstu naveo tacan broj onih koji voze u raznim pravcima i citavu ovu galamu su digli upravo oni.Pitajte bilo kog drugog taksistu da li je do sada imao problema sa tim. Jedno je ako je u pitanju pojedinacan slucaj a sasvim drugo ako je u pitanju svakodnevna pojava…
      Sto se tice tog „legitimisanja“, lica koja se sa bave nelegalnim prevozom uporno tvrde kako su svi oni koje prevoze u trenutku kontrole njihova rodbina i prijatelji koje voze bez nadoknade. Da bih i sudu i njima dokazao da to nije tacno ja nemam drugi nacin osim da uzmem podatke od tih lica pa neka na sudu objasne u kakvom su srodstvu sa vozacem. Ne mislite valjda da im se moze vjerovati na rijec ili da sam toliko naivan?
      Evo jedan primjer…
      Kako bi ste Vi reagovali da radite na putu i stojite na mostu na Tari 5-6 sati cekajuci nelegalne taksiste dok on sa druge strane mosta, gdje ja nisam nadlezan, ceka da se vi sklonite i osmatra vas.Kad je vidio da ja nemam namjeru da se u skorije vrijeme sklonim izdalo ga je strpljenje i poziva legalnog taksistu iz grada koji prazan prolazi iz pravca Pv i uzima te putnike na teritoriji Zabljaka. Nelegalni prolazi pored mene, smije se i likuje…neposredno za njim nailazi legalni taksista. Sve se to desava naocigled inspektora uz neskriveno likovanje. Vi ne bi ste u tom slucaju primijenili svoja zakonska ovlastenja vec bi takve ljude pustili da nastave sa tom radnjom bez sankcije? Recite iskreno?
      Onaj ko pokusava da casno radi svoj posao a drzi do sebe i svog dostojanstva sigurno ih nebi pustio da se tako igraju sa njm , zar ne?

      • Gradjanin

        Postovani inspektore !
        Necu Vas odgovor posmatrati iz ugla „ostecenog“, jer i ja u poslednje vrijeme licno koristim usluge javnih, registrovanih prevoznika, jer su koliko, toliko sada ti kombiji u boljem stanju, ali jos i sada povremeno pojedini prevoznici, konkretno Vot turist, ubacuju vise nego dotrajala i neuslovna vozila, da zaista covjek mora da kad udje u takvo vozilo, razmislja da li ce stici do svog cilja putovanja. Koliko Vi mozete uticati na nesta takvo, i koje su vase nadleznosti da toga ne bude. Sledece cime bi htio skrenuti paznju je to da dosta nasih sugradjana koji su bolesni koriste usluge „divljih“ taksista, jer ih oni voze do Klinickog centra, i odatle po dogovoru opet isti dan preuzima, i vraca u PV, obicno su to sve ljudi slabog imovnog stanja, kojima je to mnogo jeftinije, jer nisu izlozeni dodatnim taxi uslugama u PG, a ni veoma mogucim troskovima nocenja, jer ne mogu objektivno stici na ustaljeni termin reda voznje, sto bi im uz njihovu bolest, bio jos veci problem. A mislim da i medju tim „divljim“ taksistima ima ljudi koji od toga prehranjuju svoje porodice, i nije ni njima drago sto to rade na takav nacin, jer morate priznati nije sve jedno preuzeti odgovornost za zivot nekog takvog, a i tesko steceni automobil izlagati takvim putovanjima. Slazem se da ima i takvih koji to rade, a da istovremeno mogu a nece da se registruju i time stete onim registrovanim a i drzavi. Znam da je tesko selektivno djelovati, ali dok ne dovedemo sve bar na neki nivo od prije 30 -ak, godina, moramo bar ciniti napor da ponekad i zazmurimo na nesto, u cilju dobrobiti nasih sugradjana slabog imovnog stanja, a takvih je sve vise, jer ni vasi prethodnici nisu bas sve vidjeli, a takodje su imali zakon pred sobom. Znam reci ce te da se Zakon mora postovati, ne moze se selektivno djelovati, ali i Vi i Ja, dobro znamo da ima nacina i kako ce to sto bezbolnije proci, bez posledica i za vas i posao koji radite. Znaci jednostavno djelujte tamo gdje to i morate uciniti, a neki, a mozda i svi od ovih iz nuzde koji to rade ce se sami skloniti zbog bojazni od kazne, jer im ona ne pokriva zaradjeno. A do tada apel da u okviru svojih mogucnosti, pomognete da se vozimo svi bezbjednije i udobnije, imate primjer vozila „Drum“ prevoznika, steta je sto ih nema stalno a ne samo popodne.

  15. taksista

    Zanima me sta je gospodin Čavic po struci? Ako nije ing. saobracaja, ne vidim razlog da se oglasava i radi na poslovima koji zahtijevaju inzenjersku preciznost i strucnost. Ja koliko vidim da pomenuti gospodin daje dosta opsirne odgovore i na neki nacim presipa iz supljeg u prazno. Pri tome se u velikoj mjeri koristi poluinformacijama sa interneta sto ce reci da svoj posao ne radi strucno i iz glave kako bi dolikovalo jednom strucnjaku za navedenu problematiku. Nazalost,sve je tako u ovoj drzavi. Svako svakome otima posao. Strucnjaci za saobracaj vise po sudu ili sijeku drva dok pravnici,sumari i ekonomisti samo zato sto su neciji rodjaci i politicki podobni rade njihov posao. Samo nek je naopako i idemo dzinovskim koracima ka EU.

  16. Milos

    A kako to da taksisti drze linijski prevoz? Zar za to ne treba da imaju tacno vrijeme dolaska i polaska? Valjda je to linijski prevoz, a ne ovo sto oni rade i idu na poziv gradjana.

  17. Goran Cavic

    Posto vidim da se mnogo govori o tehnickoj ispravnosti vozila moram i tu da pojasnim mada je to daleko od prvobitne teme ali kad smo vec tu a interesovanje je veliko nije na odmet…ovo su informacije koje sam dobio od republickih inpektora jer ja te kontrole ne radim.

    Saglasnost na tehnicku ispravnost vozila kojim se vrsi javni prevoz daje prilikom dobijanja licence Masinski fakultet u Podgorici. To je ta, da kazem „generalna“ saglasnost.
    Prilikom dobijanja licence uz ostalu potrebnu dokumentaciju mora se dostaviti i ugovor sa nekim od ovlastenih servisa koji vrse setomjesecne tehnicke preglede tog vozila i te preglede ovjeravaju u odredjeni dokument koji se nalazi u vozilu. Pored toga u svakom putnom nalogu nalazi se mjesto za svakodnevnu ovjeru tehnicke ispravnosti vozila i koja se takodje mora posjedovati prilikom kontrole. Inspektori prilikom svojih kontrola ne kontrolisu tehnicku ispravnost istih vec traze potvrdu o izvrsenim tim tehnickim pregledima.

    Nadam se da je jasno da jedan covjek koji je pravnik, ekonomista ili nekog drugog obrazovnog profila drustvenog smjera a radi posao inspektora ne moze izvrsiti tehnicki pregled autobusa i to na putu.Ponavljam, kontrolise se samo posjedovanje potvrde da je vozilo proslo tehnicki pregled u za to OVLASTENOM servisu a spisak tih servisa posjeduju inspektori.
    Sto se tice one da je tako nazovem „opste“ tehnicke ispravnosti vozila tu je kao i za sve druge ucesnike u saobracaju na putu nadlezna policija (npr. rucna,signalizacija,neophodna oprema itd.)

    Sto se tice stajanja van stanica i u Crnoj Gori i u Srbiji to je apsolutno nadloznost inspektora drumskog saobracaja ali, naravno, teritorijalno nadleznih. Znaci, ako se to desava u Srbiji obratite se Ministarstvu saobracaja Srbije tacnije Glavnom inspektoru (pogledajte na internetu kako je tacan naziv tih organa jer nisam siguran da se bas tako zovu) a u Crnoj Gori Glavnom inspektoru drumskog saobracaja u Ministarstvu saobracaja

  18. ĐED JOVO

    Vidim da ste proširi moju i gospodina Čavića jučerašnju temu pa evo da ja opet malo pojasnim neke stvari.
    Ja nisam neki učen čovjek pa da se držim zakona,članova,paragrafa,tački i stavki,ali mogu kao stariji čovjek i čovjek od iskustva u nekim poslovima da pojasnim ove neke stvari.
    Gospodine Čaviću znam dobro koje su vaše nadležnosti kao saobraćajnog inspertora,zato se nemojte braniti i zaklanjati iza nekih stvari.Kažete da nije vaša nadležnost tehnička ispravnost i saobraćajna bezbjednost svih učesnika u saobraćaju,pa tako nije vaše da kontrolišete tehničku ispravnost autobusa(pošto se u ovoj temi najviše njih dotičemo).
    Jeste gospodine Čaviću i tehnička ispravnost autobusa spada u vašu nadležnost.Vi to znate a ja vas neću učiti već vas samo navesti na temu,kada vi zaustavite naprimer autobus vi kod sebe imate STOP palicu (svi znamo šta na njoj piše) od vozača zahtjevate da vam preda putni nalog,licencu za obavljanje javnoga prevoza putnika,izvod iz licence i odobrenje od nadležnog ministarstva.
    U putnom nalogu tražite da bude evidentirano tačno vrijeme polaska sa početne stanice (ako je u pitanju linijski prevoz) upisan tačan broj putnika koi se nalaze u vozilu u trenutku zaustavljanja,i sve autobuske stanice ili autobuska stajališta prije mjesta zaustavljanja koja su dozvoljena da prevoznik koristi.
    Samim činom uzimanja putnoga naloga vi ste ovlašćeni i da možete izvršiti provjeru tehničke ispravnosti vozila (u ovom slučaju autobusa)prema tome nemojte bježati od tih stvari.
    Opet ću ponoviti i zamoliti vas da me ne shvatite pogrešno da vas učim vašem poslu ili nedaj bože da sam nezadovoljan vašim radom u domenu vaše struke i profesije,ili da vam se nešto umiljavam jer mi trebate za nekakve ustupke u saobraćaju.
    Drugarski vas pozdravljam i želim vam puno uspjeha u budućem radu.

    Sada bih malo pojasnijo neke stvari ovome prijatelju koi se predstavlja kao ZABRINUTI GRAĐANIN.
    Gospodine Zabrinuti,možda je bolje da se malo ODBRINETE i prestanete da izigravate potparola za medije u vašem komentaru navedenog samozvanog pljevaljskog umišljenog biznismena marijanovića.Nemoj te se opterećivati njegovim kreditima i njegovim poštenim i mukotrpnim ne ograničenim radnim vremenom.
    Nemojte se zamajavati njegovim poštenjem,i savjesnim i predanim radom,nemojte se tješiti nekom utopijom(valjda znate što je utopija) pođite po gradu pa napravite jednu malu anketu pa pitajte njegove sugrađane za mišljenje o tome čovjeku.
    Ako od stotinu ljudi nađete jednoga (osim članova njegove uže familije) da vam kaže lijepu riječ ili pozitivno mišljenje ja ću vam lično prepisati svu moju pokretnu i nepokretnu imovinu (a stvarno nije mala).
    Za njegovo poštenje i korektnost možete pitati i vozače autobusa iz našega grada koi su u ne malom broju radili kod njega,a posebno ovu zadnju garnituru koja ga je zadnja napustila i koi su sada na sudu sa samozvanim biznismenom i kojima će po sudskim presudama morati da isplati desetine hiljada eura zbog zakidanja prilikom isplate dnevnica.
    Nećemo više o njemu jer posvetismo premnogo prostora za tako minijaturnog tipa.
    Sada da vam objasnim pošto vidim da se ne razumjete (nemojte se naljutiti) za naljepnice BEZBJEDAN PREVOZNIK koe ste našli na vratima njegovih autobusa.
    Te naljepnice su iz 2010 godine i one su podijeljene od strane ministarstva Republike Srbije svim korisnicima puteva i putnih pravaca po Republici Srbiji,tako da one naljepnice možete naći čak i na zaprežnim kolima.
    Vi sami možete procijeniti koja je udobnost i tehnička ispravnost pomenutih autobusa nosilaca naljepnice ako je njihova prosječna starost 30 godina.
    I na kraju gospodine ZABRINUTI,želim da vas pozdravim i ako ste korisnik usluga pomenutog prevoznika da vi poželim srećan put i udobnu vožnju.

    • Goran Cavic

      Postovani,
      moram Vas ispravitii podsjetiti da sam ja inspektor lokalne uprave i da nisam nadlezan za stvari koje mi stavljate u djelokrug. Da mnogo ne duljim i pojednostavim, moja nadleznost su prevoznici za koje lokalna uprava daje dozvole za rad a to svakako nisu medjugradske i medjunarodne linije.

    • Zabrinuti gradjanin

      Udaljismo se od teme, ali i dalje ostaje cinjenica da se taksisti ne mogu baviti linijskim prevozom putnika. Radi se o tome da ce se ukinuti redovne autobuske linije i da cemo se naci u situaciji da zavisimo od taksista i od toga da li ce skupiti dovoljan broj putnika tj. da li im se isplati da idu do Podgorice ili ne. Licno, zivim od svoga postenoga rada i ne zavidim nikome ko je bio sposoban i snalazljiv da nesto stekne u zivotu ili da se bavi nekim biznisom. Ne mogu da komentarisem Vaseg „biznismena“ jer ga licno ne poznajem. Mozda ga u Pljevljima ne vole, ali pitajte bilo koga van Pljevalja, svi su culi za njega i za Markoturs. Ja mu skidam kapu samo zbog jedne stvari, sto je uspio da uniformise svoje vozace i da stvori imidz koji mu Vi osporavate.
      Za licencu „Beznjednog prevoznika“ ne znam o cemu se tacno radi, ali da je nose sva zaprezna kola, sigurno je ne bi nosila „Lasta“ za koju nadjoh na netu da je drugi po velicini prevoznik u Evropi. Ne mogu ni da komentarisem njegove zaposlene i odnos prema njima, ali sam cula da su svi oni dosli kod njega i molili za posao, i dok je i on dobro radio i njima je dobro bilo. No ova kriza mijenja ljude.
      A g-dinu Cavicu skidam kapu, konacno neko radi svoj posao u ovoj drzavi.

  19. Zabrinuti gradjanin

    Koristim i ja usluge ovih taksista kad moram rano da stignem u Podgoricu, posto nemam izbora jer je vecina linija ukinuta. A sto se tice registrovanih prevoznika i njihovih „restorana, pansiona, auto skola, kamiona, skupih kola …“ mozes provjeriti koliko su kreditno zaduzeni, ali redovno izmiruju porez drzavi, za razliku od ovih taksista koji godinama nisu placali porez, a ne znam ni da li to sada rade. Posto si g-dine Milose ovde ocigledno mislio na jednog uglednog pljevaljskog preduzetnika, raspitaj se malo o njemu i koliko vremena covjek radi, i sta je sve postigao do sada. I jos nesto, obrati paznju kad vidis jedan od njegovih autobusa i vidjeces da ima naljepnicu „Bezbjedan prevoznik“, i da je jedini iz Crne Gore ispunio sve uslove za dobijanje ove licence.

    • Milos

      Gospodine ZABRINUTI,meni se cini da ste vi blizi rodjak doticnog gospodina BRADICE,pa ste malo pristrasni.A kako to da jedan obicni vozac autobusa za tako kratko vrijeme POSTENIM RADOM stekne sve to sto sada poseduje?Pa i djeca voze automobile od 20 000 eura,da nije i to na kredit pitam vas?Najveci je problem sto smo mi jadni i bijedni kao gradjani ove drzave i dozvolili pojedincima da se bogate preko ledja postenih radnika i gradjana(ovo se ne odnosi samo na doticnog gospodina). A koliko su dobre gazde vidi se,pa su i zaposleni poceli da podnose tuzbe protiv njih, moj gospodine ZABRINUTI!!!

  20. Goran Cavic

    Molim sve zainteresovane posjetioce da procitaju moje odgovore na pojedine komentare jer ce tamo vjerovatno naci vecinu pojasnjenja koja nisu data u tekstu.
    Zaista zelim da ljudima pojasnim o cemu se radi pa posle toga svako nek formira svoje misljenje onako kako smatra da treba…

  21. MegaMister

    Gospodine Čaviću, dođite kod mene da objasnite mojoj djeci koje imam troje, kako da ja sad platim kaznu od 800 eura koju ste vi i gospodin Rakočević napisali meni iako imam uredno izdatu licencu za prevoz putnika, i kako da platim struju od 350 eura koju nisam platio od kako ste mi uzeli hljeb iz ruku? Kako djeci sad da obezbjedim knjige, obuću i odjeću za sledecu školsku godinu? Da neće možda država za koju sam sve učinio i smatrao da je pravna država, da mi izadje u susret i da mi nadje neki posao? Neće gospodine Čaviću, jer je državu baš briga za šaku običnih smrtnika. Ima država i pojedinci mnogo više koristi od IN-turista ili Marko-tursa ili kojekakvih nazovi prevoznika kojima putnici samo trebaju da bi prikrili svoje prljave poslove kojima se bave. Ja kao čovjek koji nikad nije osudjivan ili krivično gonjen iako se više ne bavim poslom kojim sam se bavio, a zahvaljujući vama, ne mogu normalno da predjem ni jednu granicu od strane carinskih službenika, jer sam etiketiran kao da sam neki zločinac ili kriminalac!? Kad naidjem na granični prelaz, carinik obavezno ispituje osobu koja se nalazi u MOM vozilu, da li joj ja naplaćujem prevoz i da li smo u rodbinskim odnosima, iako kao što sam pomenuo imam urednu izdatu licencu za prevoz putnika, iako na autu nije istaknuta taxi oznaka a može da bude istaknuta svejedno. To se prije nekoliko dana dogodilo na graničnom prelazu Ranč, kad sam s prijateljem krenuo u Prijepolje privatno, carinik me je zadržao 30-tak minuta, maltrtirajući mog prijatelja, pozivajući razne bojeve i tražeći instrukcije šta dalje da radi samnom? Na kraju kad nije znao šta da uradi, vratio mi je dokumenta, tvrdeći da sledeći put NEĆU sigurno proći ako neko osim mene bude u vozilu. Na moje pitanje zbog čega, odgovorio je da je MOJE vozilo koje se vodi na mene, SLUŽBENO VOZILO i da nema niko prava da bude u njemu osim mene??? Mislim nidje veze s vezom!!! Kad sam Vas pitao skoro gospodine Čaviću, šta ako u mom vozilu bude moja sestra koja je udata i koja ima drugo prezime, kako da dokažem da mi je sestra? Na šta ste mi lijepo odgovorili, pa neka nosi rodni list sa sobom!!?? Ovim vas pitam: Kad vi vozite neku bližnju rodbinu, da li i oni moraju da nose rodne listove sa sobom i da dokazuju da su vam rodbina, jer na kraju krajeva svi mi možemo biti taksisti da li regularni ili „divlji“ kazne su iste. Svejedno. Na kraju da vas pitam i ovo: Možemo li mi kao udruženje taxi vozača, da pozovemo vas i gospodina Rakočevića da malo pregledate ove autobuske prevoznike, koji ko zna kako dobijaju licence za razne medjudržavne linije, na koje šalju po jednog vozača, a znamo i ja i vi da npr vozač koji vozi liniju za Sarajevo istu NEMOŽE da završi u toku 8 sati koliko mu je zakonski predvidjeno. Što se tiče smještaja za gospodina Rakočevića, snaćićemo se nekako za neki hotel, neće biti gala kao kod Marko-tursa ali nećemo se ni mi obrukati. Pozdrav.

    • Goran Cavic

      Postovani Gospodine,
      ja sam se imenom i prezimenom potpisao na svaki tekst i komenter koji sam ovde dao tako da bi smo razgovarali bilo bi uljudno da ovi nasi sugradjani znaju o kome se radi i kad ste Vi u pitanju.
      Ja pretpostavljam o kome se radi ali ipak necu reci jer to ostavljam Vama na volju, tako da bi bilo lijepo da govorimo argmentovano i fer jer ja sam navikao da vodim takve razgovore a u svom radu ama bas nemam sta da sakrijem. Priznacete da sam u vrlo nepovoljnom polozaju jer svi znaju ko ovo opise a niko ne zna ko ste vi.To sto kazete da ste „oznaceni“ i vi i ja dobro znamo zbog cega je to. Bavite se nedozvoljenom vrstom prevoza i inspekcijske sluzbe su reagovale na zakonom predvidjen nacin dabi Vas sprijecile u tome. Za mene je to potpuno legitiman nacin rada.
      Zakon je takav kakav je i ja ne zelim da ulazim u njegovo komentarisanje jer nisam nadlezan ni za njegovo donosenje ni izmjene.

    • Goran Cavic

      Posto sam izostavo taj dio zelim da Vam odgovorim da naravno da mozete da podnesete prijavu protiv bilo kog redovnog prevoznika redovnim putem i garantujem Vam da ce biti postupljeno po njoj ali bez obzira na ishod te prijave polozaj nelegalnih taksista se nece promijeniti. Nadam se da je to jasno…

  22. Milos

    Ko ce to da mi zabrani da zovem taksistu ili da ga uzmem sa standa da me vozi u BG ili PG ako mi je hitno? A i da nije hitno, ljudi idu na poziv, zato sto ih gradjeni zovu, a ne idu na autobusku da kupe putnike, to je cista laz. Naravno da cu da ih zovem i da putujem kao gospodin, a ne da se vozim u raspalim autobusima ili kombijem.Ko god je gledao film KO TO TAMO PEVA, zna o cemu pricam.Marijan izgleda oce da drzi monopol na sve. A da li on smije da kupi putnike po stanicama i gradovima u Srbiji, mislim da ne. I ne samo po stanicama, nego staje i ljudima koji stopiraju. Kako on moze da se zali, kad prvi krsi zakon. Sigurno je ogorcen posto mu je njegov prijatelj Filip Vukovic namjestao ture, ali ga sad nema vise na vlasti, pa nema ni tih astronomskih cifara. Hoce i drugi ljudi da zive, da zarade za parce hljeba, da prehrane svoje porodice, jer MONOPOLISTI hoce da im uzmu i zadnju mrvicu i da uzivaju sa prepunim dzepovima, koje su napunili ne sigurno postenim radom, nego svakakvim mutnim i nezakonitim poslovima. I niko od ovih taksista se ne bavi linijskim prevozom, vec idu po pozivu, tako da se ta odredba zakona ne moze odnositi na njih. I da li stvarno mislite da je inspektor Rakocevic slucajno spavao i rucao kod Marjanovica? SMIJESNO

    • Goran Cavic

      Gospodine Milose,
      molim da procitate moj odgovor na komentar g.Marka pa ce to ujedno biti odgovor i Vama.

  23. Zabrinuti gradjanin

    Zao mi je sto cu razocarati ostale komentatore, ali u potpunosti podrzavam g-dina Cavica. Da registrovani prevoznici mogu da rade normalno, kupili bi bolje autobuse i mini-buseve za prevoz putnika. Ovako prinudjeni su da voze i po 2 putnika 300 i vise kilometara da im ne bi ugasili linije u Direkciji za saobracaj. Nisam ni jedan od prevoznika, niti imam ikakve veze sa njima. Samo sam jedan od savjesnih gradjana koji smatra da drzavi treb aplacati porez, i da je krajnje vrijeme da izadjemo iz zone sive ekonomije. A ti „jadni“ taksisti – legalni i nelegalni kupise stanove u Podgorici … samo zamislite koliko zaradjuju i kad cete vi od svoje plate moci da kupite stan a da se ne „uvalite“ u kredite ?????

    • Milos

      Gospodine Zabrinuti, ne znam odakle tebi te informacije da su taksisti pokupovali stanove, mozda jesu neki, ali sta je sa ostalima? Odakle i tim prevoznicima restorani, pansioni, auto skole, kamioni, skupa kola, stanovi po BG…? Za to imaju para, a nemaju za normalne autobuse. I autobusi su bili krs i prije nego sto su poceli taksisti da rade. Ja sam korisnik taksi usluga i putovacu sa njima dok god je to moguce. U potpunosti podrzavam ove ljude jer znam da se bore da zarade za hljeb i zato sto u nasoj divnoj drzavi ne mogu da nadju drugi posao da bi prehranili porodice.

    • Marko

      taksisti o kojima je rijec placaju porez,ali nemaju pravo na „linijsku voznju“ tako da mislim da to nije u pitanju… o tome sto kupuju stanove,pa nek ih kupuju,zaradili su ih,nisu nikome ukrali pare,nikoga ubili i td… a ovi da su htjeli da kupe nove autobuse mogli su eto bar jedan kupiti,cisto reprezentativno,da se vidi da bi ulagali.

  24. radašin

    Gospodine Čaviću, kada god nisam u mogućnosti da se prevezem svojim automobilom do Podgorice ili Sarajeva, iz bilo kojeg razloga, ja ću vrlo rado koristiti usluge ovih mučenika koje vi proganjate! Koristiću sve dotle dok se ne pozabavite gospodom po čijoj direktivi ste krenuli u ovu hajku! Pozabaite se po nekad njima, pogledajte u kakve autobuse, kombije, nas tjerate da uđemo, kakvi nas vozači prevoze,…
    Zimus digoste cijelu državu na noge da ubijedite Ministra da laće da je vozač jednog od tih kombija pretekao čistač, pa se na kraju zaglavio u Dobrlovini. Ok, neka i nije. Ali, ja mu lično ne vjerujem, znajući o kakvim se „školovanim“ vozačima radi! Ne pada mi na pamet da se vozim sa njima!!! Vi slobodno, srećan vam put!
    „Auto-taksi prevoz obavlja se isključivo unutar i sa područja jedinice lokalne samouprave koja je izdala licencu. Nije dozvoljeno primati na prevoz putnike izvan tog područja.“- kaže član Zakona! Gdje piše da on ne može uzeti mene ili bilo koga drugog i prevesti do Podgorice ili Sarajeva? Uzima me „sa područija jedinice lokalne samouprave koja je izdala licencu“! A, to da se ti isti putnici vraćaju sutradan ili neki drugi dan, to su samo vaše nebuloze i pretpostavka, koje nemaju veze sa zakonom!
    Gospodine Čaviću, ne stavljajte se iznad Zakona, niste vi zakon, niti ga možete tumačiti kako vama odgovara!
    I, na kraju, nemojte me, g-dine Čaviću shvatiti kao osobu koja samo želi da vas kritikuje! Znam vas jako dobro, znam vas kao „čovjeka iz raje“, što bi se reklo. Ali, Zakon je takav kakav je, tj. za neke po malo nejasan, za mene potpuno jasan i decidan! Osim ako ga tumačite onako kako je vama volja i kako vam diktiraju drugi!

    • Goran Cavic

      Gospodine Radasine,
      molim da procitate moj odgovor na komentar g.Marka pa ce to ujedno biti odgovor i Vama.
      Ipak Vas pozivam da jos jednom ,bez predrasuda procitate tekst pa onda da stvorite uvjerenje.

  25. Marko

    @ĐED JOVO: Svaka cast na komentaru,sve sto si napisao je ziva istina… ako bi mogao samo administrator ove stranice da kaze da li je g-din Cavic reagovao na tekst na portalu, ili je reagovanje uzeto iz nekih drugih novina? Posto ako je reagovao na tekst ovde, zasto onda ne reaguje na ono sto ja napisah i da se izvrse kontrole godine proizvodnje autobusa kojima treba „udobno i sigurno“ da se vozimo do drugih gradova? I mene isto zanima koji biznismen sad pokrenu ovu hajku,tj da li je neko opet promjenio svoja politicka uvjerenja kako se vlast promjenila pa je trazio uslugu od inspektora(mislim da svi znamo ko mijenja politicke stavove kako vjetar duva). Da li bi gospoda inspektori mogli da proprate par polazaka autobusa, recimo za Beograd, da se autobusi detaljno prekontrolisu,da se vidi zasto istovremeno u pojedinim autobusima radi i hladjenje odozgo i grijanje odozdo? Zasto pojedini autobusi staju van planiranih stajalista u Srbiji, i tako produzavaju vrijeme putovanja i po 2 sata? I nemojte mi reci da je to problem druge drzave!

    • Goran Cavic

      Postovani gospodine Marko,
      tekst sam poslao administratorima sajta jer smatram da se tice konkretno Pljevalja i ne zelim da pricu sirim po svoj Crnoj Gori.
      Tehnicku saglasnost za vozila kojim se vrsi javni prevoz daje drugi organ i ja sa tim nemam apsolutno nikakve veze. Ja kontrolisem ,da tako kazem, „pravnu stranu“ citavog tog posla…to gdje autobusi staju u Srbiji, zaista nije u mom domenu jer tamo nisam ni nadlezan…kao i u svakom poslu i tu vjerovatno ima propusta i ne sumnjam da to sto kazete nije istina.

      Po meni nije fer traziti ispunjenje svih normi prema legalnim prevoznicima ako ilegalni svakog juta povezu po 50-ak putnika iz Pljevalja. Treba tim ljudima obezbijediti uslove za nesmetan rad i lojalnu konkuirenciju pa onda od njih traziti potpuno postovanje svih pravila.

      Sto se tice taksista , ponavljam, tumacenje je tako da oni MOGU DA POVEZU putnike do bilo kog mjesta ali ne mogu da ih vracaju. Zelim da naglasim da ce se ukidanjem ilegalnog prevoza sve vratiti u normalu i taksisti ce voziti kao i do sada sto su. Cak i sada taksisti za koje znamo da se ne bave tim poslom mogu nesmetano da rade…

      Vidim da sva prica ide u pravcu jednog od prevoznika ali ja vas sve uvjeravam ,a to imam i napismeno, da su svi prevoznici podnosili prituzbe na ilegalni prevoz i to po nekoliko puta…

      U svakom vasem komentaru ima istine i logike ali ja vas molim da shvatite da se profesionalan posao moze zasnivati samo i jedino na potpunoj primjeni zakona i to prema svima bez izuzetka. Kada bih radio suprotno, selektivno i po licnom nahodjenju smatram da bih bio mnogo krivlji u ocima javnosti nego sto sam to sad.

      Zelim da dodam da mi je licno drago da se razgovor odvija u civilizovanom tonu a svakako da nisam ni ocekivao da svi slazu samnom. Cilj mi je bio da se ljudi upoznaju sta mi to i kako radimo a kao drzavnom sluzbeniku veoma mi je stalo do misljenja javnosti.
      Puno pozdrava…

    • Marko

      g-dine Cavicu, kao prvo hvala na odgovoru. Koji organ kontrolise tehnicku ispravnost vozila kojima se vrsi prevoz putnika, i kom organu mozemo podnijeti zalbu i traziti da se preispita legalnost dodijeljenih medjugradskih i medjudrzavnih linija? I kome se zaliti sto autobusi koji idu za Beograd staju na svaku seosku stanicu,gdje ne znam ni da li staju autobusi koji su predvidjeni za to?

      • Goran Cavic

        Postovani,
        odgovor na vasa pitanja dao sam u opstem komentaru da bi i svi ostali mogli da procitaju tako da Vas molim da pogledate…

    • pljevljak

      E cuj ti ovog kao djeda Jova koji kao sazaljeva taksiste !
      sažaljeva kao taksiste , a kao oni mucenici,a jesu vala ne pitaj! Boli njih uvo za putnike ,samo gledaju koliko ce para uzeti

      i slusaj ovamo ppjevljaci:
      ISTI TI TAKSISTI CE PRESTATI DA RADE KAD IM SE UKAZE PRILIKA DA ZARADE PARE NA NEKO LAKSE MJESTO,A LEGALNI PREVOZ CE SE UGASITI I ONDA CEMO MI GRADJANI BITI „MUCENICI“ KOJI CE POJAHATI MAGARCA KAD KRENU U SARAJEVO I PODGORICU I BEOGRAD! AKO TAJ ISTI MAGARAC NE KREPA PRIJE TOGA!

  26. ĐED JOVO

    Gospodine Čaviću – Sve lijepo sročeno i napisano kako ljudski valja i trebuje,svaka stavka u tački zakona navedena i pomenuta – sve po zakonu i ustavu.
    Ali gospodine Čaviću,samo niste naveli po čijoj je direktivi ovo krenulo da se sprovodi u dijelo,i ko vas natjera i namora da posle toliko godina rada i obavljanja ovih na crno poslova od strane Pljevaljskih legalnig i nelegalnih taksista ovako brzo spriječiste ovu protiv zakonitu radnju.
    Znam vas kao dobroga i poštenoga čovjeka i momka,kao uzornog i diciplinovanoga starešinu a sada kao inspektora za saobraćaj veoma odanog poslu koi obavlja.
    Imali su vaši predhodnici isti ovaj (nazovimo)problem sa ovom šačicom jadnika koi svaki dan po kiši,snijegu i suncu na ovaj način zarađuju mučeni euro da donesu hljeb za svoju djecu.
    Nisu oni gospodine Čaviću,željni ni Đurđevića Tare,ni Jabuke ni Kovača jer ja lično tim putnim pravcima krstarim već dvadeset godina i znam kakvi su.
    Oni ovo rade iz nužde i nevolje jer su dovedeni na prosjački štap,na rub egzistencije,na ivicu bezdana bez dna.
    Ne rade oni ovaj poso samo za njih i njihove interese već i za interese svih građana Pljevalja,i okoline koi su prinuđeni na ovakav način putovanja (a mislim da ste i vi lično bar jedanput ga koristili).
    Vjerujem da bi svi ovi građani više voljeli da se zavale u udobne autobuske siceve,sa dobrim grijanjem i klimom nego da po troje se grče i stiskaju na zadnjem sjedištu nekoga golfa,pasata,reno-a itd,itd.
    Pominjete „PREVOZ PLJEVLJA“ doba njegovoga rada,Gospodine Čaviću,i ja i vi i svi mi trebamo da ustanemo kada izgovaramo ime tog sada pokojnog kolektiva.
    Vi nemožete znati jer ste mnogo mladi šta je u neka davna vremena značilo raditi i biti radnik toga kolektiva,ali ga možda pamtite po ljepoti i boji njegovih autobusa i kamiona.
    Nisu „PREVOZ“ uništili i zatvorili ovi mučeni i mrčeni taksisti gospodine Čaviću,već ovi i rastom i stasom i niskom pameti i najnižim stepenom inteligencije,samo zvani Pljevaljski biznismeni.
    Biznismeni kao ona minijatura od gazde Marijanovića,koji godinama širi i prosipa po Pljevljima i okolini samo riječi hvale o sebi i svojoj ispješnosti i poslovanju.
    E njemu smetaju ovi mučenici od taksista,njemu koji u svojoj firmi nema nijednu stavku ni tačku legalnog poslovanja.Jer da je sreće u ovu državu ljudi njegovoga kalibra nebi mogli kod dobroga domaćina ni ovce da čuvaju (jer bih pogubili) a ne da budu vlasnici firmi za prevoz putnika u domaćem i međunarodnom saobraćaju.
    Da ima zakona (za nekoga ga ima) ovaj (nazovi)čovjek nebi smijo da nosi ni crveno bijelu zastavicu a ne da mu crveno bijela boja bude osnovna boja autobusa,kao što je nekada bio „PREVOZ PLJEVLJA“.
    Gospodine Čaviću,nemojte da ovaj moj komentar pogrešno protumačite ili nedaj bože shvatite kao upućen vama,to nemam namjeru da radim niti da se tim poslom bavim,a pošto nisam ni taksista,ni zastupnik taksista,a ni korisnik usluga ovih mučenika ovo pišem samo kao građanin i čovjek koji je do detalja upoznat sa ovom problematikom.
    Građanima Pljevalja želim srećan put,udobnu i sigurnu vožnju na svim ovim pomenutim destinacijama u vozilima „KIČMA TRANSA“ i „NOGA PREVOZA“ koi su otvorili redovne autobuske linije sa polascima na svakih 15 minuta sa glavne Autobuske stanice ka svim većim gradovima Srbije,Crne Gore i Bosne.SREĆAN PUT I UDOBNU VOŽNJU.

    • Goran Cavic

      Hvala Vam na pohvalama koje ste mi izrekli.
      Hocu samo da pojasnim da namjera pisanja teksta nije bilo prikazivanje superiornosti rada inspektora koji rade na ovim poslovima a pogotovo ne isticanje nepogresivosti istih. Kao i svaki rad i nas sigurno da ima i propusta i gresaka ali htio sam samo da reagujem zbog toga sto se iz predhodnog teksta cini kao da se Zakon o kome je rijec tumaci kako je kome volja i iz nekakvih licnih interesa. Ja kao ovlasteni sluzbenik zaista nemam pravo da da ulazim u to ko je stranka koja podnosi zahtjev, kako je dosao do imovine, sta radi u privatnom zivotu i kakvi su ciji medjusobni odnosi…trudim se da reagujem na svaku prijavu stranke kada utvrdim da se krsi zakon. Ovaj tekst je trebao samo da posluzi da citaoci sami procijene krsi li se Zakon ili ne.
      Takodje htio bih da dodam da je ovo tumacenje Zakona zvanicni stav Ministarstva Saobracaja i kao tako dato nam je na postupanje nakon vise od 2 godine upornih zalbi prevoznika koji drze redovne linije. Ko je kome, kako, i zbog cega davao direktive , kao neko ko se trudi da bude profesionalan, zaista ne mogu da razmatram a pogotovo ne i da se time upravljam u radu pa se nadam da me u tom dijelu razumijete.
      Sto se tice propusta kod redovnih linija garantujem Vam da ce vrlo brzo i one doci na red…

      • Milo

        E jesi strucan Cavicu ALAL TI VJERA! Pola vino,pola voda…cuvaj taj posao i nemoj kojim slucajem drzavi stanuti na rep!

      • radašin

        Jedva čekam da vidim kad će ikako doći na red i ti drugi…
        A, što se tiče zakona i njegovog tumačenja, posle vaše tvrdnje da su tumačenje ovog stava zakona vam poslali iz Ministarstva, pitam se onda kakvi to umovi rade u tom Ministarstvu???
        I, to i jeste i naša i vaša najveća tragedija, što nam drugi tumače ono što je svima jasno, i to onako kako se njima ćefne.
        Pitam se, g- dine Čaviću, ko ste vi i šta u svemu tome? Ispade, običan policajac kome neko da jedan papir sa kojim će da maše i na sva usta govori:“Ovo je zakon!“ Znam da nije tako. Ali, po vašoj priči ispade da jeste…

        • Goran Cavic

          Gospodine Radasine,
          sta da Vam kazem na ovaj komentar…
          Zakone uvijek u svugdje donose i tumace nadredjeni organi i ja kao drzavni sluzbenik zaista niti hocu niti mogu da ulazim u kompetentnost tih ljudi.
          Kad bih ih tumacio po licnom nahodjenju bio bih krivlji nego sto sam to eventualno sad.
          Vi smatrate da po ovom clanu koji naveden u tekstu taksista treba i moze da uzima putnike iz drugog grada? Molim Vas da nam pojasnite cime to objasnjavate…

          • radašin

            „„Auto-taksi prevoz obavlja se isključivo unutar i sa područja jedinice lokalne samouprave koja je izdala licencu“- dakle, jasno je da mu je dozvoljeno da mene, kao korisnika njegovih usluga preveze do bilo koje druge područne jedinice! Ne moj zahtjev, uz adekvatnu novčanu nadoknadu, može me sačekati onoliko koliko ja to želim, ili neki drugi dan doći po mene i vratiti me u svoju matičnu poručnu jedinicu!
            „Nije dozvoljeno primati na prevoz putnike izvan tog područja“! To što je on postupio po mom zahtjevu, ne znači da je prekršio ovu stavku. jer, nije primio putnika izvan svoje matične područne jedinice, već je putnika kojeg je primio u svojoj pordučnoj jedinici i prevezao u neku drugu ponovo vratio u njegovu matičnu!!!
            G-dine Čaviću, kada ovo shvatite vjerovatno će vam biti jasno da upravo vi kršite Zakon, čak i Ustav ograničavajući tim ljudima slobodu kretanja!
            I na kraju, tumačenje Zakona mi je profesija. Ukratko, svaki zakon se može tumačiti na više načina, ali se isto tako i primjenjivati decidno kako je naznačeno tekstom. Osim ako taj zakon tumače polupismeni i nestručni „pravnici“, a po diraktivi onih koji ih plaćaju!!!

        • Goran Cavic

          Gospodine Radasine,
          vi kao pravnik vjerovatno znate da svaki propis mora imati neko utemeljenje u praksi. Sta mislite koliko se puta desi covjeku da uzme taksi do Bar ovaj ga ceka citavu nekoliko dana i vratiili opet dodje po njega narednih dana? Sve i da se desi jeste li culi da je neki taksista zbog toga kaznjen.
          Dajmo sad malo da budemo kostruktivni i ne postravljamo imaginarne i nemoguce situacije.
          Gospodine Radasine, imam osjecaj da ste ozbiljan covjek pa da Vam otvoreno kazem,ovde se radi o nekoliko taksista (jednocifren broj je u pitanju) koji dizu galamu i pokusavaju da izigravaju Zakon jer im se ukida podobra zarada koju sticu na nezakonit nacin. Niko ,bukvalno NIKO, od njih za sve ove godine njihovog rada nije povezo turu koju ste Vi opisali…to Vam garantujem. Ljudi se hvataju za tumacenja jer na taj nacin zele da se prikazu kao zrtve nekakve torture, progona itd. Od toga, gospodine Radasine, nema nista i ja vam to garantujem.Ljudi hoce da im se dopusti da svaki dan povezu 5 putnika iz Pljevalja, 5 vrate odozdo, ponesu usput 5-6 posiljki pa za svaku kovertu uzmu 5 eura a ako izlaze iz vozila za uslugu 10 e. Pa vi vidite…ti ljudi drze svojevrstan monopol na te linije i obican taksista nema nikakvu sansu da dobije neku turu o kojoj Vi govorite. Ovo Vam je sva istina…

          • radašin

            G-dine Čaviću, možda ste stekli pogrešan utisak ili me pogrešno shvatili. vjerujte da vas ja lično podržavam u vašim namjerama, u namjerama da zaživi tzv pravno društvo. U potpunosti vas shvatam. Ali, pokušavam shvatiti i te taxiste, koji su se „dovijali“ na sve načine nebi li zaradili za koricu hljeba.
            Samo hoću da vam kažem da ovaj, gore pomenuti član zakona, može se tumačiti bukvalno kako je kome ćeif.
            Naravno da niko, pa ni ja, ne podržava ilegalnu rabotu. Ali, dajte naći način da tim ljudima dozvolite da rade ono što najbolje znaju.
            Ponavljam vam opet, znam vas kao poštenu i kulturnu osobu, nemam ništa lično protiv vas niti želim omalovažiti vaš rad. Samo želim vas makar malo podstaći da na bilo koji način pomognete tim ljudima.
            Znam ih odlično svakog, znam kako rade i na oji način, čak i vriejme polaska svakog od njih :) Ali, vjerujte, niko od njih to ne radi onako usput ili da bi „ubili vrijeme“. rade zato što ih je nevolja natjerala na to. Znam u kakvoj su finansijskoj situaciji svaki od njih, znam da nemaju nikakvu šansu za zaposlenjem ili pokretanjem nekog privatnog biznisa (jer nemaju sredstava), znam i kako su pošteni i radni. Ali, na žalost njihovu, to im baš i neće mnogo pomoći.
            Vi kao čovjek kojem je posao kontakt sa tim i takvim ljudima, dajte naći neki način da m svi zajednički pomognemo. Cijenim to da imate jako debelo iskustvo u radu sa ljudima, što u vašem ranijem poslu, što sada; cijenim da ste čovjek koji ne bježi od toga da nekome pomogne. I, zato, evo hajde3 odavde, sa ovog portala da svi zajednički nađemo bilo kakav način da pomognemo tim ljudima. A, one „legalne“ (kako ih neki prozvaše, da ih ne nabrajam) da pustim da rade bez bojazni da će biti ugroženi od bilo kaga….
            Pozdravljavam vas i želim svako dobro u daljem radu ;)

          • ponos

            Svaka cast g-dine Čavić!
            eej citam ove komentare taksista,da se covjek najezi!
            eto samo oni imaju djecu i porodicu i racune za struju,i kao kukaju kako ce i sta ce! e lijep primjer dajete toj djeci vasoj.

            radite i zapnite na neki legalniji posao! evo i ja dozivjeh skoro penziju,izvedoh djecu na pravi put neradeci nista zakonito.

            mozda bi se i ta struja platila da se ne sjedi po lokalima i ispijaju pica!
            kad ti stari cica kaze!

            pozdrav!

        • Goran Cavic

          Gospodine Radasine,
          zaista mi je zadnja stvar na svijetu da nekome uzmem novac za kaznu jer ja od toga nemam nista…tim ljudima se godinama govori da se legalizuju, da se skupe 2-3 ako ne mogu pojedinacno, kupe kombi , prijave liniju i voze legalno, da organizuju neku vrstu dostavne sluzbe, nose posiljke, robu itd…
          Svi su nekoliko puta, od kad ja ovo radim, usmeno upozoreni, naredjeno im zapisnikom da to ne rade, donijeta im rjesenja da to ne rade i nista…pa covjek se na putu kune u cetvoro djece da nece vise nikad raditi na takav bacin i opet to uradi narednog jutra.
          Ja ne znam kako da im pomognem bez da ih pustim da to rade pa od njihovog problema da napravim svoj.
          Pa za jednog od ovih legalnih voze 2-3 nelegalna, sta da vam kazem…dao im je vozila i uzima im polovinu karte od svakog putnika….
          Na njima je da osmisle sta zele da rade, to legalizuju, izmire drzavi obaveze a ja cu im u tom pomoci na pocetku koliko je to u moci a da se ne krsi nacin. Sa svima njima se razgovara na putu, nema tu neke svadje i rata, ali ja zaista , osim da uzimam platu ne radeci nista i krsim zakon zajedno sa njima, nemam nacin da im pomognem…
          Hvala Vam na razumijevanju, jasno mi je da shvatate o cemu se radi.


  27. Vozite se vi inspektore kombijem u koji se primi više putnika nego sto ima sjedista,gdje ljudi jedni drugima „dišu za vrat“. Katastrofa.Bavite se konstruktivnijim stvarima koje su prioritetnije.

    • zensko

      standardno,radnici rade a besposlicari samo komentarisu i zuje u prazno,zavidni svakome i to je to.
      taksisti,sa vama sam putovala nije lose,ali po nekad i vama zine guzica na pare pa u kolima ima vise posiljki nego putnika,ali rizik postoji,ako se desi nesreca-parola „sama pala sama se ubila“. vi dosta zaradiste ovim poslom taksiste koji zovemo nelegalni,pa molim lepo kupite mini bus,registrujte se i vozimo se sa vama,da vidimo kako izgleda ne vozitti se sa trenutnim prevoznicima…..razmislite!brat mi radi kod jednih od prevoznika,jadno je autobusi prazni ,nema putnika,a na kraju i moj brat ce ostati bez posla ,a ima porodicu i djecu ,a u toj firmi ima dosta njih koji su porodicni ljudi koji rade i koji ce ostati bez posla zato sto taksisti uzimaju putnike.ruku na srce imamo cime putovati do Beograda,Marko tours ima i dobre i losije autobuse,tu je Ub i Lasta ,sto se tice Crne gore sta hvali Ekspresu i Drumu…daj ljudi urazumite se podjite malo do Rozaja,Mojkovca,Plava ,manje gradove u Srbiji da ne pominjem,pa da idite da i Pljevljaci ne stoje lose sa prevoznim sredstvima.Nisam ni na cijoj strani!!! ,ajte dajte komentar

      • maska

        TREBA DA SVI IMAMO SVOJ AUTOMOBIL I DA PUTUJEMO I ZNAMI AUTOBUSOMO STA SMO I KAKO SMO!
        KAO PRVO: PUTUJES TAKSISTOM,NAGURA NAS 100,I KO SLOMLJENI DODJEMO U BG,I JOS AKO ZIVIMO NA KARABURMI,ZDNJI IZLAZIMO IZ KOLA,PRIJE TOGA OBIDJEMO SVE DIJELOVE BEOGRADA I ZA 7 SATI STIGNEMO,! NE DAJ BOZE AKO NAS NEKO TOKOM VOZNJE NAZOVE NA TEL ,NEMA PRICE,INTIME I SLICNO!
        KAO DRUGO: AKO IDEMO IZ BG ZA PV,PRETOVAR IZ KOLA U KOLA ,MORAMO DA PRICAMO KAKO NISMO IZ BG POSLI NEGO SA VOZA IZ PRIJEPOLJA,ILI DA SMO ROD SA TAKSISTOM…SVE U SVEMU MALTRETIRANJE KOJE PLATIMO!
        I ZA TO SMO MI KRIVI,SAMO NAM PSIHA RADI I MI SMO PONOSNI KAKO ETO NISMO PUTOVALI . MALOGRADJANSTINA!

        • Putnik

          Kako moze da vas nagura 100 kad ima odredjen broj sjedista? Ako ti se ne svidja, imas VOT pa mozes da putujes 9-10 sati i jos da cekas prevoz do stana i da teglis torbe. Ja vec dvije godine putujem sa jednim taksistom i prezadovoljan sam. Ne smeta mi ni da obidjem sve dijelove grada jer imam svoje mjesto i udobno mi je, a put mi uvijek brzo prodje, za razliku od autobusa.

          • putnica

            ja sam zivo bice,i ne zelim da se osjecam kao dzak koji se pretovara i utovara,budi iskren,smeta li to tebi kada putujes i dodjes do granice i onda pocne ta tortura prebacivanja(ali tortura koju smo mi izabrali,nije kriv taksista). Neprijatnost i ponizenje koje platis!
            kako su to ranije ljudi putovali autobusom i vozom,a sta to mi danas glumimo????ne znam koliko imas godina ali sjecas li se ti ranije prevoza,uh da se najezis i zivi smo i zdravi.sad je dosta bolje Cesto sam na relaciji Sarajevo i Beograd,i nijednom nisam imala neko neprijatno iskustvo autobusom,doduse ne putujem VOT-om ali Markotours-om putujem i Lastom takodje , i zadovoljna sam. Ovo je bolesno drustvo,dobro je rekao MASKA : M A L O G R A N DJ A N S T I N A!!!

          • Putnik

            Svako putuje onako kako mu odgovara. Meni stvarno nije problem da predjem iz jednog auta u drugi.Vise volim da putujem autom nego autobusom. I ne teglim torbe sa stanice, nego fino stignem do ispred stana. I u putu mi je odlicno, uvijek zezancija, pauza gdje nam odgovara, opusteno skroz.

          • pravda

            Do Podgorice putujem svojim automobilom,kada idemo do Bg sa klincima idemo Markotours-om,i to ovaj polazak u 00:00 h i zadovoljni smo. Sa Votom nisam putovao i ne znam kako je!
            Citam gore pomenute komentare,ovde su zastupljeni neki licni probleni i zao mi je sto ovako kvalitetan portal to dozvoljava…Ovde komentarisemo prevoz a ne licno nekog!!! Pominjete neke „bradice,glavonje i slicno“ nekultura je onog sto to tako pise!
            Pozdrav za Pljevljake,ali samo za one vedrog duha!!

          • Lol.R

            Sramota,ko moze komentarisati gore navedene stvari!
            Ljudi su izgubili vrijednosti koje su se cijenile! Imate priliku ,radite,zaradite,zivite,i pustite druge da zive!
            Nisam pristalica taksista/pomenutih taksista do Bg i PG/, ne mislim nista lose o njihovom radu.Vrlo cesto koristim taksi usluge u lokalu ali dalje ne. Rado putujem autobusima i ne ustrucavam se toga. Moze da me vozi taksista ali pod uslovom da je to taksi udruzenje ,a ne sa skinutom tablom,natpisom i slicno!

Comments are closed.